Tuesday, September 4, 2007

Back to gubbrock days

Man blir visst aldrig fri...:-) Jag skrev ju igår att jag lämnade gubbrocken bakom mig i och med att jag inte fick några Springsteen-biljetter till Köpenhamn. När jag kom fram på Billetlugen, danska motsvarigheten till Ticnet, ca 20 minuter efter att biljetterna släppts så var de slut. Jag satte mig i och för sig på väntelista, men i tron att jag var typ nummer 5000 på denna och glömde sedan helt bort debaclet och var hyfsat bekväm med det.

Klockan 22 igår kväll kollade jag min e-post och såg ett mail från Billetlugen i inkorgen. Der findes nu et begrænset antal ledige billetter, som sælges til ventelisten. Såfremt du ønsker billetter, kan disse købes - efter først til mølle princippet - ved at klikke dig ind på nedenstående link: (följt av en länk till Billetlugen). Då jag noterade att mailet var skickat bara drygt tio minuter tidigare gjorde jag så och vips - fyra biljetter (vilket var max per inköp) inhandlade. Jag och mina båda syskon och en vän till min bror ser Springsteen i Köpenhamn 8 december. Som sagt, man blir aldrig fri från gubbrock. Vilket faktiskt känns ok att leva med. I alla fall just nu.

Rubriken på föregående inlägg, Done with gubbrock days, är f.ö. en parafras på titeln på Dub Swedens senaste album, Done with loveless days. Såklart:-).

2 comments:

Anonymous said...

Puss och tack - du är bäst!

Anonymous said...

En gång gubbe, alltid gubbe.