Friday, August 31, 2007

Malmöfestivalen 2007 - igen!

Min rapportering från Malmöfestivalen är nu klar. Tidigare har jag bara kort skrivit några korta rader om varje artist, men nu har jag utökat texten samt lagt till bilder från så gott som alla spelningar och videolänkar till en majoritet av dem. Så här finns alla möjligheter att återuppleva en del av festivalen alternativt se vad som missades om man inte var där alls. En del av bilderna är av ganska dålig kvalitet och gör sig bäst om man klickar upp dem i större storlek.


Länkar till de olika dagarna:

Fredag 17/8: Laakso, Tingsek, Asha Ali, Balkan Beat Box
Lördag 18/8: Lloyd Cole, Calaisa, Sahara Hotnights, Seun Kuti & Egypt 80, Familjen, Marit Bergman
Söndag 19/8: Rigmor Gustafsson Quartet, Edda Magnason, (The Guild), Magnus Lindgren Quartet, Vive La Fete
Tisdag 21/8: Logh, Mustasch, Anna Ternheim, Klaxons, Timbuktu & Damn!, Hans Appelqvist
Onsdag 22/8: Miss Li, Levellers, Tegan & Sara
Torsdag 23/8: Skrot, Roots Alliance, Stefan Sundström med band, Baby Blonde and The Downs, Lemonheads
Fredag 24/8: Goran Kajfes, Richard Galliano Tangaria Quartet, Juvelen, Tomas Andersson Wij, Problem, Fläskkvartetten med gäster, Client

3 comments:

That Handsome Devil said...

Jävla bra jobb du gör Ola in Space! Skriv mer - jag läser så fort :-)

Anonymous said...

Jag blir duktigt impad av ditt jobb/blogg. Dessutom är jag superstolt att vara din syster. Efter vårt långa samtal häromdagen, vågar jag påstå att du är den godaste och ärligaste månniskan på vår jord. Har jag fått en liten del av dom mänskliga kvaliteterna du har (för lika bra kompis med orden och tangenterna blir jag aldrig),så kan m & p vara
helnöjda med 3 fullträffar.

Ola said...

Oj, fina ord från er båda. Nu blev jag glad. Ni är också bra, men det vet ni nog redan att jag tycker.