Sunday, August 12, 2007

Way Back South


Det är väldigt sällan jag ser konserter som jag betraktar som helt perfekta. Därför var det lika oväntat som fantastiskt kul att det hände i Göteborg i fredags och den underbara kombinationen av eufori, total lycka och "här och nu"-känsla infann sig. Här är två smakprov från sommarens allra bästa 45 minuter av livemusik, en sanslös explosion av dansant popröj:

The Go! Team - (ny låt)
The Go! Team - Junior Kickstart

Fantastiskt!!!

The Go! Team var det allra bästa i en stor festivalcocktail av bra musik! För Way Out West som helhet var en mycket lyckad festival. Massor med bra musik och väldigt få spelningar som gjorde mig besviken. Jag hoppas återkomma med fylligt reportage därifrån, då jag har en hel del intryck, bilder och videosekvenser med mig hem.

Och som alla väl redan skrivit upp i sina kalendrar så spelar Final Fantasy, med Owen Pallett (som bl.a. gjort stråkarrangemang åt och även spelat med Arcade Fire) i Pildammsparken kl 19.00 i morgon måndag. Hans egna material går inte heller av för hackor. F.ö. ett av få popband som har en violinspelare som frontman. Missa inte!!! Det är dessutom gratis!

5 comments:

Anonymous said...

Jag hade så jävla gärna velat åka på way out west men fick tyvärr förhinder. The Go! Team har jag velat se hur länge som helst. Men, men man får väl hoppas att det blir en lika bra festival nästa år.
Fin blogg du har förresten

Ola said...

Synd att du missade det. Väldigt fin festival. Men det gick ju bra både som arrangemang och ekonomiskt så det blir säkert nästa år också. The Go!Team var helt fenomenala, de spelade skiten av alla andra.

Tack för beröm. Din blogg är också fin, du skriver väldigt bra.

Anonymous said...

den där bilden, eller objektet syns lite överallt!

jag grämer mig än att jag aldrig var där.

Ola said...

Det var en installation på gräset längs gångvägen från Linnéplatsen till entrén. Lite klichébild, för alla lär väl ha tagit likadana, men samtidigt svårt att låta bli.

Synd du missade festivalen. Gör inte om det:-)

Anonymous said...

Jag stod längst fram på The Go! Team och röjde, dom var absolut bäst på festivalen. Så sjukt bra!