Thursday, August 9, 2007

Göteborg nästa!


Nu blir det inget bloggande på några dagar eftersom jag åker till Göteborg och Way Out West-festivalen. Apropå det så såg jag idag att det anordnas en alternativ festival i Slottsskogen, Far Out West, som en protest eftersom Slottsskogen alltid varit gratis att vara i tidigare. Jag gillar såna aktioner, så jag önskar dem all lycka till med sitt arrangemang.

Som en uppvärmning såg jag ikväll en trevlig konsert med Chip Taylor och hans band, på KB i Malmö. Chip är mest känd som låtskrivare (bl.a. Wild Thing och Angel of the Morning), men han har gjort flera bra skivor i eget namn också. Jag ska skriva lite mer och lägga ut några bilder från den konserten efter helgen. Måste dock redan nu nämna gitarristen John Platania, som även sjöng några av sina egna låtar. Han är exceptionellt bra!

Under tiden får ni nöja er med en bild på yours truly och den genomtrevliga Kendel Carson, som spelar violin i Chips band. Hon har dessutom nyligen släppt sitt första soloalbum, vilket fått goda recensioner. Även hon gjorde flera av sina låtar under kvällens spelning.

2 comments:

Anonymous said...

Ja, det var i sanning en fanboybild!

Anonymous said...

är jag den enda i sverige som inte är på way out west?
ge mig en rapport sen! ;)