Saturday, December 8, 2007

Skrivkramp, tidsbrist etc.

Rubriken säger väl det mesta. Har haft dåligt med tid att skriva denna vecka och när det funnits lite tid har det inte funnits ork och inspiration. Några recensioner halkar efter - kanske de sista för året då jag inte har några aktuella konsertplaner längre fram. Lite kort (bilder och lite ordbajs kommer senare):

Editors - Vega 28/11. Bra, intensiv, humorbefriad indierock.
Gogol Bordello - KB 6/12. Röjig gypsypunk som jag såg för fjärde gången. Tyvärr var jag sjuk (feber) och satt ner halva konserten och fick inte ut maximal upplevelse av galningarna.
Emil Jensen - Johanneskyrkan 7/12. Mest musik, en del snack. Mycket bra, stundtals magiskt.

Och ikväll är det dags för gubbrock då Springsteen spelar på Forum i Köpenhamn. Ska bli intressant att höra de nya låtarna live.

Vädret är också skittrist, men det har väl de flesta märkt. Så några nya fågelbilder lär det inte heller bli på ett tag. Har inte haft inspiration att ge mig ut i fält på ett tag. Har dock lite gammalt material som jag funderar på att damma av.

Annars ser jag även fram emot att åka till Barcelona en helg i januari och dels gå på Nou Camp och se mitt favoritlag i fotboll och dels att se Immaculate Machine, som gör en Europaturné, vilken tyvärr ej når Norden, i januari.

2 comments:

Anonymous said...

Är helt tagen efter gårdagens konsert. Vet inte om jag vill kalla herrarna i E Street Band för gubbar, när dom presterar magic i 2 timmar. Dags igen till sommaren!!

That Handsome Devil said...

Asså, Ola, du måste ju i alla fall lägga ut något från Gogol-konserten, hur febrig du än var...