Tuesday, January 23, 2007

Tidernas bästa festival-lineup?


Coachellafestivalen i Kalifornien i slutet av april ser verkligen ut att bli något alldeles extra. Mer om festivalen, bl.a. om det synnerligen fullmatade startfältet finns här. Startfältet är så bra att jag nästan trodde någon drev med mig när jag läste det. Och kul att det vid sidan av alla etablerade världsnamn och andra internationella artister även smugit sig in tre svenska akter.

Jag kan inte släppa tanken på att jag borde åka dit. Dessutom har jag aldrig varit i Kalifornien och ska man någon gång åka dit så passar ju detta tillfälle synnerligen väl. Biljetterna släpps 27 januari så än har man några dagar på sig att fundera.

8 comments:

Anonymous said...

My oh my! Det där var ju bättre än bäst. Som jag vill dit!

Anonymous said...

Det coolaste namnet är ändå ingen av de senare indieakterna. Roky Erickson! Trodde han hade tagit sig av daga för länge sen!

Anonymous said...

Snella, om nån har sjukt mycket pluringar och tid - ge mig!

Förresten: Hur bär man sig åt för att se allt man vill se utan att få nån sorts kortslutning på festivalen?

Anonymous said...

jlz: Håller med fullständigt! Men ärligt, lever ens han fortfarande? Och vilka sinnens bruk är han vid?

Ola said...

Jag och kamrat Emma har bestämt oss. Får vi tag på biljetter på lördag blir det Kalifornien i slutet av april (på allvar!). Fler som ska med?

Anonymous said...

Erika: Jag tror inte det är de fulla. Och om han spelar så är chansen större än vanligt att han lever, möjligen.
Lassman: Man gör som mr Ding. Locka fram Gud där mellan tälten så berättar han hur du ska bära dig åt.
Ola: Tror inte man får komma in i USA om man kallar varandra kamrat. Har redan sladdrat till ambassaden, sorry.

Anonymous said...

Och Ola: Vänta lite, ska bara kolla om jag är gjord av pengar...
... nix, det var jag inte. Synd, för det låter riktigt kul. Hoppas ni får tag i biljetter!

Emma said...

Jag vill att det ska vara slutet av april NU!