Sunday, January 14, 2007

Storm






Storm. Hovs hallar 14/1/07

Under söndagen rasade en kraftig storm i Sydsverige. Den kulminerade strax efter lunchtid. Väderstationen på Hallands Väderö mätte kl 13.30 en medelvind (över 10 min) på 25 m/s med vindbyar upp till 35 m/s (gränsen för orkan är 33 m/s). Det kändes som det blåste ännu mer timmen innan det. Ola in Space var naturligtvis på plats i området och njöt av en mäktig show vid Hovs hallar, beläget på Laholmsbuktens södra kust.

Då jag och min gode vän Hans valde att sitta vid bunkern på Hovs hallar (perfekt lä) satt vi så nära vattnet att kameran fick saltstänk på linsen så fort man tog fram den - därav de irriterande fläckarna på bilderna. Klicka på dem så blir de större och effekten av fläckarna reduceras något.

Nedersta bilden är tagen av Hans Larsson. Stort tack för lånet!

7 comments:

Emma said...

Härligt när det fläktar lite. :-)

Unknown said...

Kan du inte lägga upp de FULLSTÄNDIGT UNDERBARA bilderna Hasse tog på dig mitt i stormen? Kan mycket väl vara de skönaste bilderna som kommer att tas på dig denna månaden!!!

Ola said...

Självklart kan jag det. Förutsatt att han skickar dem till mig.

Anonymous said...

Så jävla snygg! Varför döpte inte norrmännen stormen till Ola?

Emma said...

Fin bild på dig. Kul att du ser så himla nöjd ut. Men vad är det för underlig mössa du har på dig? Det ser nästan ut som något i den här
stilen!

Ola said...

Det var kallt i vinden, så jag hade faktiskt två mössor. En tät svart under en tjockare men lite mer vindgenomsläppande grå. Ser lite stört ut, jag erkänner:-)

Unknown said...

HAHAHAHA, jordgubbemössa... Så kallat klockrent!!!!!!