Wednesday, January 10, 2007

The Arcade Fire till Sverige

En av de mest hyllade spelningarna på svensk mark de senaste åren är The Arcade Fire's spelning på Debaser i Stockholm våren 2005. Jag önskar verkligen att jag hade varit där eftersom jag älskar deras första album Funeral! Sedan jag insåg vad jag missade har de varit ett av de band jag allra helst har velat se live! Nu är det klart att de kommer tillbaka och spelar på Cirkus den 23 mars. Cirkus är f.ö. en underbar konsertarena med bra akustik och det finns inga dåliga platser. Man ser bra var man än sitter eller står. Jag har tidigare sett Bruce Springsteen och Steve Earle där, båda solo akustiskt 1996 resp. 1997.

Eftersom jag har ganska många vänner i Stockholm är det bra att ha lite anledningar att åka dit ibland. Så jag bestämde mig direkt och den 23 mars kommer jag att befinna mig på Cirkus. Biljetter till mig och två vänner är redan beställda och uthämtade. Jag längtar! The Arcade Fire's nya album, Neon Bible, släpps för övrigt 5 mars. Första singeln, Intervention, har jag redan hört och den är riktigt bra!

De spelar också i Oslo (24/3) och Köpenhamn (25/3). Köpenhamnsbiljetterna släpptes 15 januari och gick åt på några timmar. Men jag lyckades få biljetter dit också så det verkar bli dubbel dos för mig.

3 comments:

Johan said...

Det är kul att de kommer hit igen. Det kan nog bli väldigt, väldigt bra...

Ola said...

Det lär det nog bli. Låtarna som länkats till från din blogg lät ju riktigt bra. Black Mirror satt direkt, tycker jag.

Ola said...

Biljetterna till Köpenhamn släpps 15/1 kl 10.00. Kan beställas via www.vega.dk.