Wednesday, April 25, 2007

Kortrapport fran Kalifornien, del 2

Igar korde vi kustvagen fran Los Angeles till Kalifornien. Inga stora handelser att rapportera fran det mer an premiardopp i Still Havet (najs!). Anlande tidigt till San Diego och fick ett mycket prisvart hotell med havsutsikt och intensivt bar- och restaurangliv utanfor.

Pa kvallen var vi och skulle se Ice Cube pa ett stalle i narheten. Sakerhetskontrollen var dock rigoros och da kamera var forbjudet men jag hade min med gick vi inte in. Men vi horde det ut for dorrarna var oppna. Tyckte det verkade ganska daligt, faktiskt. Klassisk live-hiphop med en stjarna och en sidekick som rappar i munnen pa varandra. Orkade inte lyssna klart pa konserten ens.

Idag (onsdag) har vi fardats osterut genom kuperat landskap och befinner oss nu i Borrego, mitt ute i oknen. Har varit ute pa en lang promenad har och sett en del kul faglar, mest tattingar men aven vacker Costas Hummingbird.

Tva dagar kvar till festival. Spelschemat har kommit och det ar en del elaka krockar men i huvudsak verkar det ok. Kanner mig taggad infor tre dagar spackade med livemusik av varldsklass.

2 comments:

Anonymous said...

Hoppas att ni har det trevligt. Spelschemat ser fint ut. /Ellinor

That Handsome Devil said...

Ang. Ice Cube: Kan tänka mig att det var dåligt, det finns få saker här i världen som är mer överskattat än hiphop live. Visst, det finns undantag, men de är f-nimej få.

Ser annars fram emot Olas bildvisning vid hemkomst.