Saturday, April 21, 2007

Dags för Coachella


I morgon bär det av till Kalifornien. Som jag skrev redan i januari så har jag och kamrat Emma bokat biljetter till Coachella-festivalen (klicka på bilden för att läsa line-upen i större format) i Indio utanför Los Angeles nästa helg. Vi åker alltså i morgon (söndag) och har följande preliminära resplan:

22/4: Flyg Köpenhamn - London - Los Angeles.
23/4: LA
24/4: Kör söderut till San Diego.
25/4: Kör österut till Brawley, lite fågelskådning i Anza-Borrego Desert State Park.
26/4: Kör norrut till Indio, lite fågelskådning vid Salton Sea. Anländer till festivalen på kvällen.
27-29/4: Coachella
30/4: Kör västerut till LA
1/5: Flyg hem.


Vad gäller själva festivalen så är inte spelschemat släppt än så det går inte att analysera vilka band som krockar. För att det blir en del krockar som smärtar känns ofrånkomligt. Vad jag vet är i alla fall att det är fem scener och att det tydligen brukar vara väldigt varmt.

Det är inte omöjligt att jag kommer att uppdatera bloggen med någon kort rapport under resans gång. Jag kommer dock inte aktivt söka internetcafeer och ge det någon större prioritet. Under tiden rekommenderar jag er i stället att kolla in min favoritblogg, Beaware!

Och när vi ändå är inne på Ware så kan ni också få njuta av lite Easy Listening-soul från 70-talet, en skön hyllning med hela förklaringen till varför jag åker till Kalifornien.

Leon Ware - Why I Came to California

4 comments:

Anonymous said...

Wow, tack för den Ola! Ha det bra på resan.

Emma said...

Schemat verkar ju hyfsat, förutom den lilla men ack så viktiga detaljen att flyget hem går den 30/4. Däremot landar vi på Kastrup den 1/4.

Ola said...

Bea: Tack!

Emma: Jag skippade den detaljen men visst går planet på kvällen den 30:e. Däremot tar det inte 11 månader att komma tillbaka till Köpenhamn:-)

JLZ said...

Vi ses den 1 april nästa år då om allt går som planerat...
Ha kul!