Monday, October 8, 2007

Jonathan Richman


Jonathan Richman. KB, Malmö 7/10/07

(uppdaterad söndag 14 oktober med länkar till tre låtar från spelningen)

Jag ska hålla ett offentligt föredrag om Etiopien på onsdag och har ägnat min lediga tid ikväll åt att förbereda det (och lite åt Facebook också måste jag medge). Bloggen hamnar därför lite på efterkälke.

Jonathan uppträdde tillsammans med endast en medmusikant, trummisen Tommy Larkins. Geni används ibland lite väl frikostigt, men när det gäller Jonathan Richman är det ett givet epitet. Han är så udda och tänker uppenbart inte som de flesta andra människor. Jag återkommer till det. Det var i alla fall en bra konsert. Kuriosa från spelningen, varifrån det snart dyker upp en recension är att Jens Lekman, som jag ju såg två dagar tidigare, var i publiken.

Jonathan Richman - Egyptian Reggae & Affection
Jonathan Richman - Con el Merengue
Jonathan Richman - I Was Dancing in the Lesbian Bar

1 comment:

Drake said...

Såg honom i Göteborg
Han var mycket bra