Monday, October 15, 2007

Blogg i dålig form

Jag har inte uppdaterat bloggen på en hel vecka, något som inte hänt sedan jag började för ca 10 månader sedan. Det finns flera skäl till det. Dels var jag iväg till Öland i onsdags för att hålla ett föredrag om Etiopien. Det gick bra. Det kom ca 70 personer. Jag fick sagt allt jag ville, jag kände mig hyfsat strukturerad och lyckades även skämta ett antal gånger med önskad respons. Jag åkte förvisso hem redan dagen efter men det blev inget skrivande ändå under helgen. Kanske främst för att det inte fanns så mycket att skriva om. Jag har nämligen inte gjort något alls nästan som inte tillhör vanligt hederligt privatliv och det varken vill jag skriva om eller ni läsa om.

Etiopienföredraget gav mig i alla fall uppslag till att göra en liten reseberättelse här med bilder och lite text. Ungefär som jag gjorde från Peru. Men inte ikväll. Det finns en liten notis i början av bloggen men då jag fått positiv feedback på Perureportagen så kör jag nog lite mer i den stilen.

Annars är det bara att njuta och häpnas över det som hände i Ottawa igår kväll. Under Bruce Springsteens spelning gästade Win och Regine från Arcade Fire på två låtar i extranumret. Dels gjorde de Springsteens State Trooper (en riktig liveraritet) och därefter Arcade Fires Keep The Car Running. Hur det såg ut och lät kan ses på Yols utmärkta Arcade Fire-blogg.

4 comments:

Anonymous said...

Jag älskar ju visserligen att läsa om folks privatliv, men vill du inte skriva om det så är det begripligt. Men yay för fotoreportage!

Ola said...

Om det antingen fanns något som gjorde mitt privatliv påtagligt spännande eller att jag var bra på att skriva om det ospännande livet så hade det väl varit sin sak. Det kommer kanske. Men stay tuned för fotoreportage.

That Handsome Devil said...

Yay? Känner mig helt off, gammal eller nåt, är "yay" positivt eller negativt? Borde kanske hänga mer i metropolen Malmö för att förstå ert street-talk...men där är så många hotfulla & konstiga MöXare :-) Annars vill jag passa på att inflika här att era bloggar (alltså Ola+Moa) är de enda jag (regelbundet) besöker - tack för er tid!

Anonymous said...

that handsome devil: Yay är definitivt positivt! Och tack för DIN tid! ;)