Monday, July 30, 2007

Julafton


Idag är det julafton. För idag kom den med posten, direkt från skivbolaget i Kanada. Fables, det nya albumet med Immaculate Machine, ett av världens absolut bästa popband. Och efter en genomlyssning finns det såklart bara en sak att säga - KÖP! Och då kanske någon undrar om man inte kan leva utan denna skiva (och även alla deras tidigare)? Och då svarar jag att det är möjligt, men att det är dumt att chansa.

Utan extra kostnad hade bolaget smugit med en liten promotion-skiva, "Mint Records presents The CBC Radio 3 Sessions", med 15 olika indieband från Vancouvertrakten. Satan i gatan vad mycket bra skit* det görs där borta


*Bra skit (från engelskans good shit), är alltså, om någon undrar, ett uttryck för att det är bra och inte för att det är skit. Några kanske tycker att det är sååå 2006 att skriva så, men det rör mig inte i ryggen. Jag är sjukt retro ibland.

2 comments:

Anonymous said...

Satan i gatan.
Tack för proggcdn som jag nu äntligen har tagit mig för att hämta hos Bea. Har gått varm nu ett par dagar.

Ola said...

Kul, trevligt att den används. Hoppas där är något ni kan träna in till era proggkvällar.