Tuesday, July 17, 2007

Inför Jazzfestivalen i Stockholm


Gör en kort comeback för att skriva några ord om de kommande dagarna. För fjärde året i rad ska jag lägga några dagar på jazzfestivalen i Stockholm. Årets höjdpunkter för min del är dels India Arie i morgon men framför allt den fenomenala Randy Crawford. Jag YouTube-ade henne och hittade några klipp som gav mig den värsta peppen man kan tänka sig. Det här kommer att bli sjukt bra. Randy Crawford kommer att hela mig!


Då den som brukar följa med är samma person som orsakat mig enorm smärta enligt föregående inlägg tänker jag åka till Stockholm själv i år (trots att vi köpt biljetter tillsammans i år också, men det är jag som har dem). Men jag kommer ha väldigt trevligt sällskap när jag väl är där.

Han kommer förmodligen att sitta hemma och lyssna på sin favoritskiva i stället, en gammal soulklassiker med The O'Jays.

3 comments:

Anonymous said...

Underbart Ola!
Du är på väg tillbaka med rätt taktik!
Stor kram/Å

Anonymous said...

Ha en trevlig stockholmsresa. Musik är livet!

Anonymous said...

Jag citerar George Herbert:
"Living well is the best revenge."
E :-)