Thursday, July 12, 2007

Ola tar paus...


...från bloggandet på obestämd framtid. Som tidigare antytts blev jag rätt så illa åtgången av en som jag trott vara en av mina allra bästa vänner i mer än 15 år. Populärt brukar denna typ av händelse kallas för "knivhugg". Då detta hände dagen innan min Peruresa kunde inte operationen genomföras förrän igår. Men i stället för att dra ut kniven eller lindra smärtan vred den jäveln om den. I strid mot allt som kan kallas vänskap. Så nu är jag skadad, svårt skadad. Och har därmed inte heller någon lust eller energi att skriva smålustiga texter för att underhålla läsarna. Tack till alla som läst min blogg - jag återkommer kanske i framtiden!

Avslutar med en filmsekvens från gårdagens konsert med Mavis Staples på KB.

Mavis Staples - Eyes on the Prize (Yes, det är samma låt som Springsteen gjorde på Seeger Sessions-skivan/turnén).

5 comments:

Anonymous said...

Jag förstår att du är riktigt ledsen, trist att han visade sig vara en sådan ynkrygg . Tänk på alla dina andra vänner och ta kraft genom dom. Snälla alla VÄNNER, stötta Ola NU!!!
Visa hur en riktig vän ska vara när man behöver det!!!

That Handsome Devil said...

Förstår dig! Men efetrsom du inte lägger ut bilderna här får du ha en privat visning av dina Perubilder för bl a undertecknad - det ser jag fram emot!

Anonymous said...

Isch och fy! Riktigt tråkig historia. Bu för sådana där s.k. kompisar...
Precis som thd skulle jag dock gärna se lite fler bilder, och jag tror nog att den unge Kristian inte skulle ha något emot det heller. :-)

Ola said...

Tack! Ni, liksom flera andra som hört av sig via sms/mail, är fantastiska. Jag är mycket tacksam för stödet.

Måste bara nämna episoden då THD:s vanligen så glada och livliga hund Loke såg så otroligt ledsen och dämpad ut när jag berättade (för THD naturligtvis - Loke satt bredvid) vad som hänt. Det var som han förstod precis vad jag pratade om. Så fint.

Bildvisning från Peru kan det nog bli någon gång.

That Handsome Devil said...

Loke är en fin hund... :-)