Friday, March 9, 2007

Två veckor kvar...

På fredag om två veckor är det dags att se Arcade Fire i Stockholm. Och om jag hinner hem från Borlänge där jag senare samma helg ska på styrelsemöte samt lyssna på varg så blir det i Köpenhamn på söndagen också. Bara SJ håller tiderna ska det nog gå bra även om marginalerna är rätt små.

På Youtube hittade jag ett fint klipp från förra turnén. Detta är bland det bästa jag sett/hört på en musikvideo.

Arcade Fire - In the Backseat (live, maj 2005)

Se hela klippet (10 minuter) för det händer rätt mycket efterhand! Och publiken nynnar melodin flera minuter efter att bandet gått av scenen.

Här är en frestelse till, i form av lite mer rättfram rock:

Arcade Fire - Intervention (live, februari 2007)

Det är svårt att ha låga förväntningar på det här. Och nya albumet sätter sig mer och mer. Lyckliga alla ni andra som har biljetter!


Annars har min kväll gått åt att försöka kurera en hemsk hosta. Det låter som jag svalt ett kraftverk (borde kanske lägga ut en ljudfil på det:-)! Men ett varmt bad, vila och lite flytande guld från Skottland ska nog kunna besegra skiten.

2 comments:

JLZ said...

Måste ha varit något i quiz-ölen, jag har varit helt rasslig i ett par dar, tyvärr inte så mkt att jag kan med att sjukskriva mig :). AF blir grymma! Jag gillar den avskalade liveversionen av Intervention!
Och du, det heter lyssna EFTER varg...

Emma said...

Själv mår jag prima, så det måste helt enkelt vara på det viset att ni har osedvanligt klena immunförsvar. (Skämt åsido; krya på er, pågar!)
Du missade förresten en mycket trevlig föreläsning i går, Ola. Men om du nu låter så illa som du påstår var det kanske lika bra... ;-)
Ser mycket fram emot Arcade Fire. Det blir grymme-grymme-bra!