Thursday, February 8, 2007

Gratis är gott


Gratis fondue. Elysee, Malmö 6/2/07

Tur i kärlek och otur i spel heter det ju. Jag är dock övertygad att det inte stämmer. Jag har nämligen otur i båda. Därför måste man ibland söka andra vägar för att vinna. En väg är att använda sin kunskap och skicklighet. Eller så kan man ju åka snålskjuts på andras. Därför har jag på senare tid vid ett flertal tillfällen deltagit i Quiz på puben Pickwick i Malmö, en kul frågesport i allmänbildning som genomförs varje onsdag. Och så kan man ju dessutom dricka öl samtidigt, vilket ju är trevligt.

Om man vinner brukar förstapriset vara fyra gratis Fondue-middagar på Restaurang Elysee. Då laget som jag är med i har vunnit ett antal gånger, både med och utan min medverkan, så hade vi fått ihop så alla som är med i laget mer eller mindre regelbundet kunde skörda frukterna av sin allmänbildning.

3 comments:

Emma said...

Jag kan bekräfta att det där med "tur i kärlek - otur i spel" inte stämmer, för här har du ännu en otursförföljd stackars sate. Och jag är ganska säker på att vi inte är ensamma om det heller...

Anonymous said...

Samma här. Fast en gång när jag var 17 vann jag 14000 på vinnarkonto. Då åkte hela familjen till Grekland.

Vore kul om du ville länka till www.malmofolk.se

Ola said...

Självfallet. Länken infogad!