Thursday, January 31, 2008

Ola in Ecuador

I morgon (fredag 1/2) åker jag till Ecuador. Det blir en resa med största fokus på fåglar och natur men som vanligt hoppas jag även på andra roliga upplevelser och möten med sköna latinamerikanskor. Första 10 dagarna kommer vi vara på Andernas västsluttning (med bl.a. huvudstaden Quito, som på 2800 meters höjd är världens näst högst belägna huvudstad. Bara La Paz i Bolivia ligger högre). Efter det kommer vi vara fem dagar i Amazonas med flodbåtturer och annat. Och sen avslutas resan på Andernas östra sluttning. Jag kommer tillbaka till Sverige 27 februari.

Internet-uppkoppling kommer förmodligen bli sporadisk, men om och när den dyker upp kommer jag förmodligen skriva en eller annan kortrapport om resan här på bloggen.

Coachella-festivalen i Kalifornien släppte sin line-up förra veckan. Jag och Emma var ju där förra året och hade starka planer på att åka dit igen. Men line-upen är en besvikelse och det blir inget. Däremot ser Roskilde starkt ut med både Radiohead och My Bloody Valentine klara redan.

No comments: