Sunday, June 3, 2007

Proggen lever!




Andrea hade födelsedagsfest igår (se bilder). Och som vanligt när någon ur familjen Svahn har fest blev det mycket sång och spel under natten. Då repertoaren börjar bli lite utsliten så gjorde jag slag i saken och spelade in en ny blandskiva till födelsedagsbarnet med låtar som jag tror skulle passa till framtida sessions. Mycket vinylrippat här - Norrbottens järn tackar jag Drake för! Och även om jag bröt en av mina vanliga regler för blandskivor (max en låt per artist) så måste jag säga att detta är en galet bra skiva!

FRIA PROTEATERN – Det nya livet
NORRBOTTENS JÄRN – Samma vindar, samma dofter
CONTACT – Ogräset sprider sig på vallarna
LARS ALDMAN – Generationslåten
REKYL – Grå grönska
FICKTEATERN – Vi valde inte våldet
SPARTAKISTERNA – Bonden plöjer
PIRI-PIRI – Oh Mamae
FRIA PROTEATERN – Sagoland
HOOLA BANDOOLA BAND – Ingenting förändras av sig själv (live)
NORRBOTTENS JÄRN – Jag & du
CONTACT – Utmarker
DAN BERGLUND – De mördades fria republik (live)
LARS ALDMAN - Erikson
NORRBOTTENS JÄRN – Chile
CONTACT – Fyrvaktarens dotter
FRIA PROTEATERN – Skomakaren från Rovaniemi
VALREVYORKESTERN – Stark som en vind
NYNNINGEN – Seger

5 comments:

Anonymous said...

Ja, det blev en helkväll det där! Tackar igen för skivorna, alla tre!

Anonymous said...

kuliga bilder!

That Handsome Devil said...

Proggen lever uppenbarligen... Själv diggar jag detaljen med killen i bakgrunden som dricker ur en glasburk. Det känns...rätt, liksom :-)

Ola said...

"Vi har levt alltför länge i kapitalets slaveri. När vi enade står samman ska den tiden va förbi"

Norrbottens järn. Magiskt.

Anonymous said...

En annan detalj att digga är att det i vardagsrummet, samtidigt som dessa bilder togs, spelades Slayer. Bara för att ge lite perspektiv på festens karaktär liksom.. :)