Saturday, June 9, 2007

Kortrapport fran Peru, # 1

Ikvall (lordag) har jag och mitt resesallskap anlant till Lima. Det tog mer an ett dygn att komma hit. Detta eftersom de billiga biljetter vi fatt tag pa kravde att vi ocksa bodde en natt i Madrid. Men det var ok.

Fran sjalva resan kan namnas tva roliga episoder. Dels far flygbolaget Iberia 10/10 for att de i samband med sakerhetsgenomgangen spelade Heaven's Gonna Burn Your Eyes med Emiliana Torrini. Det visade sig namligen att fonsterluckorna skulle hallas stangda for det starka ljuset. Det var inget som namndes speciellt utan en subtil liten uppmaning.

Nasta roliga episod var att nar man gick genom tullen pa Limas flygplats fick man trycka pa en knapp som slumpmassigt visade rott eller gront. Resultatet avgjorde om man blev kontrollerad eller inte.

I morgon blir det troligen havsfageltur utanfor Lima. Det kan bli en av de stora upplevelserna pa resan. Hade det varit idag hade det inte blivit av p.g.a. for hard vind men i morgon ser det enligt uppgift battre ut. Annars:

Antal peruanskor som Ola flirtat med forsta kvallen i Lima: 1
Antal fransyskor som Ola haft jattetrevligt sallskap av pa planet: 1
Tandvarksfaktor: 4/10 (lite smaont ibland, men det var mycket varre i tisdags
Sjalslig smartfaktor: 9/10 (olidligt. Orsaken ar att en av mina basta vanner (trodde jag) svek mig i en mycket kanslig historia harom dagen.)
Antal sekunder/minut som jag tankt pa det sveket och annat relaterat: 60.
Antal sekunder/minut som jag skulle vilja ha tankt pa annat: 60.

Vet inte nar, var och hur det finns internet har sa nar nasta rapport kommer vet jag inte. Men den kommer!

No comments: