Monday, March 10, 2008

Vit månad, utvärdering efter 10 dagar

Som tidigare skrivits om har jag vit månad avseende diverse onyttigheter såsom alkohol, kaffe, glass, godis, snabbmat m.m.

Hittills har det gått över förväntan, d.v.s. jag har inte fuskat det allra minsta. Trots att jag varit ute fyra gånger och dessutom haft ytterligare någon kväll med umgänge där åtminstone lite vin hade passat bra i vanliga fall. På KB i torsdags var jag ganska sugen på öl, mest av vana, men när jag i stället köpte en isvatten insåg jag att vanan nog snarast var att ha något i handen än att det måste vara alkohol. Och i lördags på Debaser var det inga problem för de har ett fint sortiment av drinkar och det var inga problem att beställa dessa utan alkoholen.

Den mest positiva effekten är att jag sover alldeles fantastiskt bra - kan inte minnas när jag sov så bra senast. Annat positivt är att jag bara varit riktigt sugen på kaffe en gång, nämligen första arbetsdagen. Sen har det blivit en vana att dricka grönt te i stället. Och så tror jag att jag tappat ca 2 kilo, vilket nog i och för sig har att göra med att jag även kommit igång med löpning igen.

Förutom detta så har jag tre konsertrecensioner "i pipen" - Tomas Andersson Wij på KB i torsdags, Alicia Keys på Falconersalen i fredags och A Mountain of One på Debaser i lördags. Och så blir det minst ett, men troligen två, ytterligare reportage från Ecuador framöver.

Min favorit just nu är annars Basia (uttalas Basha) Bulat, indiefolkpopsångerska från Kanada. Blir helt överlycklig av videon till In The Night - optimal "feelgood"-musik/video:



Och så här bra är hon live - Snakes and Ladders:

No comments: