Friday, April 4, 2008

Stockholm

Ola är denna helg i Stockholm för att hälsa på vänner och kommer inte att blogga. Det finns dock en del saker jag samlat på mig som jag kanske kommer skriva lite om senare.

- Romprovning!
- Kaizers Orchestra (support: Geoff Berner) - konsert på KB 29 mars
- Black Lips (support: Action Beat - annorlunda och spektakulärt) - konsert på Debaser 3 april.
- Mer fågelbilder från Ecuador.

I helgen ska jag dessutom på konsert i Stockholm - Kate Nash på Debaser Medis på lördag. Och nästa vecka är det både Rufus Wainwright och Blonde Redhead. Mycket godis för närvarande!

Så här lät i alla fall Black Lips igår (Cold Hands):



Och så här lät Kaizers (170):



Och så här ser blandskivan ut som jag gjort till mina vänner i Stockholm. Mest nytt, men en del gamla grejer har också smugit sig in:

LIZZ WRIGHT - Coming Home
BASIA BULAT - In the Night
SONS & DAUGHTERS - Darling
HIDDEN CAMERAS - Ban Marriage
JUSTICE - D-A-N-C-E
VAMPIRE WEEKEND - Mansard Roof
BRITISH SEA POWER - Waving Flags
GOLDFRAPP - Caravan Girl
TAPES ‘N TAPES - Hang Them All
LYKKE LI - I’m Good I’m Gone
EMMA POLLOCK - If Silence Means That Much To You
KATE NASH - Mouthwash
YEASAYER - 2080
BLOOD RED SHOES - I Wish I Was Someone Better
BELLE & SEBASTIAN - I Fought in a War
SUFJAN STEVENS - They Are Night Zombies…
HOUSE OF LOVE - Shine On
THE ZOMBIES - Hung Up on a Dream
BLACK LIPS - Cold Hands
RUTS - In a Rut

1 comment:

hallsarah204@gmail.com said...

It's a very original article! I learned a lot from your blog entries! You can find any professed and certified usa resume writers in order to make your self-advertising documents look appealing!