Wednesday, April 2, 2008

The Social Services

Ola in Space har inte för vana att generellt tipsa om musik utan jag skriver primärt om konserter jag ser. När det gäller skivor etc. finns redan en miljon bloggar som gör det bättre. Men ibland känns undantag motiverade, t.ex. nu. Jag har förälskat mig i den svensk/skotska trion The Social Services. På deras myspace finns sex låtar, varav de flesta är riktiga pärlor. Speciellt The Baltic Sea kan säkert bli en av årets stora indiehits. Men Electric Brae är nästan lika bra och den annorlunda Folkan (med ett talat parti på svenska mitt i) är den av låtarna jag lyssnat allra mest på. Bandet har ännu inget skivkontrakt, men det lär bara vara en tidsfråga. Årets första stora upptäckt!

Lyssna nu på låtarna, annars...!

Men när jag ändå är igång kan jag inte låta bli att nämna Vapnets nya singel Plötsligt händer det inte. Den finns att lyssna på här. Sjukt bra!

1 comment:

Anonymous said...

varfor inte:)