Tuesday, July 4, 2006

Accelerator - The Big One











Accelerator - The Big One. Folkets Park, Malmö 3/7/06

Uppifrån och ner ses Jenny Lewis & The Watson Twins (på bilden med special guest Ben Gibbard från DCFC), Essex Green, Hot Chip, Death Cab For Cutie, Silver Jews, King Creosote (2 bilder), Raconteurs samt Love is All (2 bilder).

Detta var ungefär det jag hann se under årets festival. Det var sjätte året festivalen hölls och jag har varit på de fyra senaste. Detta var ungefär lika halvbra som 2005 men betydligt sämre än 2004 och något sämre än 2003.

Jag missade tyvärr nästan hela spelningen med Regina Spektor (som jag gillar på skiva)eftersom hon spelade så tidigt. Men det lilla jag såg och hörde (typ 3 minuter) lät rätt så trist och en av mina vänner som kom tidigare bekräftade det. Jenny Lewis och Essex Green var riktigt bra - tyvärr spelade de utomhus på eftermiddagen när det var tokvarmt. King Creosote var också mycket bra. Love is All var en jättebra avslutning men de var ännu bättre förra året på Perfect From Now On.

Raconteurs var småkul i ungefär 20 minuter, sen tyckte de att det var roligare att spela evighetssolon på gitarrerna än försöka underhålla publiken. Silver Jews var däremot bra med David Bermans utpräglade "in your face"-sång. Hot Chip var tråkiga liksom Death Cab For Cutie. Ja, detta skrivs långt i efterhand så därför blir det ytterst summariskt.

No comments: